wtorek, 9 maja 2017

KOSMETYKI CRUELTY FREE W HELFY.PL / LISTA FIRM



Pamiętacie wpis z listą nietestowanych na zwierzętach kosmetykach ze sklepu iHerb? Za niedługo pojawi się jego aktualizacja, ponieważ weszły tam nowe super marki.
Pomyślałam ostatnio, że może przydatne byłyby też wpisy z takimi "przewodnikami" po polskich sklepach. Jeśli chcecie, żebym przygotowała taką listę nietestujących na zwierzętach firm z Waszego ulubionego sklepu dajcie znać w komentarzach :)
Zacznę od Helfy.pl, ponieważ czytając różne komentarze w facebookowych grupach odnoszę wrażenie, że wiele osób myśli, że wszystkie firmy tam dostępne są cruelty free. Niestety tak nie jest, oznaczenia sklepu, mówiące o tym, że jakaś marka nie testuje też mogą wprowadzać w błąd (na iHerb i w sumie we wszystkich innych sklepach jest podobnie). Dodatkowo Helfy oznacza logiem Leaping Bunny firmy, które w rzeczywistości nie mają tego certyfikatu.
Listę stworzyłam na podstawie informacji z LogicalHarmony, własnej korespondencji z firmami i wiadomości od osób, którym ufam w tej sprawie. Nie ma na niej firm, co do których mam jakieś wątpliwości lub nie odpisały na moje maile (zaktualizuję wpis jak dostanę od nich deklarację).
Jeśli chodzi o inne marki, np. francuskie - nie znam żadnej wiarygodnej listy z tego kraju więc nie mam w tym momencie pewności, czy te kosmetyki są CF. Postaram się to sama sprawdzić, ale to wymaga czasu.

LISTA:
  • Benecos
  • Lavera
  • Felicea
  • Crazy Rumors
  • Jason
  • Make Me Bio
  • Avalon Organics
  • Resibo
  • Sante
  • Alba Botanica
  • Iossi
  • Sonett
  • ECO Cosmetics
  • NOVA Kosmetyki (Go Cranberry, Go Argan, Mikkolo)

To w sumie wszystkie firmy, których jestem pewna. Jest ich niewiele, ale mam nadzieję, że ta lista będzie się rozrastać :)

Który sklep ma być następny?

Miłego dnia!
Ewa

12 komentarzy:

  1. Super, dzięki za ten wpis!
    Nie znałam tego sklepu, ale umieszczanie loga organizacji certyfikujących przy produktach, którym nie są przyznane to działanie wbrew prawu.
    Brytyjska marka Star gazer umieszczała logo vs na swoich produktach i stowarzyszenie wygrało sprawę w sądzie o bezprawne używanie loga organizacji.
    Takie działanie jest absolutnie niedopuszczalne.
    Można, oczywiście, umieszczać krolika własnego projektu, ale jak wiemy, nic on nie znaczy.

    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się nie podoba takie wprowadzanie klientów w błąd. Niestety jest wiele firm, które świadomie lub nie wykorzystują loga różnych organizacji do oznaczania produktów :(

      Pozdrawiam Kasiu :*
      Ewa

      Usuń
  2. Myslalam, że Khadi nie testuje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie znaczy jeszcze, że testują, może się okazać, że potwierdzą swoją "niewinność" (:

      Usuń
    2. Niestety nie mam żadnych wiarygodnych, aktualnych informacji o tej firmie :(

      Usuń
  3. W Twojej liście jest Resibo, to serum olejne, bardzo konkretne polskiej firmy. Powiem Wam, że ślicznie pachnie a skóra po nim jest naprawdę gładka, także za ten kosmetyk akurat mogę ręczyć. Jeszcze mogę dodać, że fajnie się go aplikuje bo ma taką pipetkę i wystarczy dosłownie kropelka, jest mega wydajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tym serum wiele dobrego :)

      Usuń
  4. ECO Cosmetics nie jest wiarygodne. Na swojej stronie podaje, że jest obecne na rynku chińskim:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ECO Cosmetics jest w Hong Kongu, a nie w Chinach kontynentalnych :) http://www.eco-naturkosmetik.de/?p=175&lang=en

      Usuń
    2. Uff! Bardzo się cieszę. Dziękuję za informację:-)

      Usuń
  5. a syleveco i jego vianki i inne? Dzięki za listę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę :) Na liście są tylko te firmy, którym ufam i co do których mam pewne informacje :)

      Usuń